středa 8. března 2017

I AM ZUZ aneb reálné inspirace mezi námi

 I AM ZUZ aneb reálné inspirace mezi námi



 Přemýšlela jsem jakým způsobem, Vás všechny, reálné ženy, ještě více podpořit ve zdravém životním stylu a rozhodla jsem se, že si rovnou pozvu posilu. Chci Vám všem pravidelně přinášet rozhovory z osobnostmi z oblasti fitness a zdravého životního stylu. Nebuďte však zklamaní, když se nedočkáte rozhovoru se svou oblíbenou bikini fitness závodnicí, která se fitnessu věnuje jako vrcholový sportovec. "Moje" osobnosti se pohybují ve fitness,jsou inspirativní, ale hlavně to jsou reálné ženy, za kterými stojí reálné výsledky v běžném životě, kdy je pro ně fitness jako doplňková aktivita, relax a pomáhá jim k sebevědomí, skvělé postavě a zdraví. Jsou to ženy velmi inspirující a snažím se vždy volit podle svého přesvědčení, že právě ony jsou tím kvalitním vzorem pro nás všechny svým přístupek ke sportu a k sobě samým.

A jako úplně první z nich mě nemohla napadnout jiná žena, než Zuzana Špačková - studentka medicíny, blogerka, která cvičí prostě srdcem. A proč jsem si jako první vybrala právě Zuzku? Je to její zdravý přístup- při náročné škole si vyzkoušela snad všechny disciplíny s fitnessem spojené, ale vždy to bylo pro radost, pro nové zkušenosti, aby ochutnala pro a proti, ale nikdy to nehnala do extrému a vypadá neustále báječně. Dovolím si říct čím dál tím lépe, ale není to zázračnou genetikou. Myslím, že Zuzka je jedna z těch, která se ke krásné postavě vyloženě projedla ☺....užijte si rozhovor 





1. Ahoj Zuzko, moc ti děkuji, že jsi přistoupila na rozhovor. Představ se prosím těm, co tě ze sociálních sítí  neznají.
Ahoj Dani! Jmenuju se Zuzana Špačková, je mi 24 a momentálně studuju 5. ročník Všeobecného lékařství v Brně. A když zrovna neležím ve skriptech, nejím nebo nespím, ráda zvedám těžké věci, věnuju se blogu, který vedeme s přítelem, nejrůznějším projektům zdravotní prevence a osvěty, trávím čas s milými lidmi... a tak :)

2. Jak a kdy ses dostala ke cvičení? 
Někdy v šestnácti mě přítel poprvé přivedl do fitka, kde tehdy sám trávil dost času. Byla jsem tam málem jediná holka, ale železo mě začalo bavit.

3. Pamatuji si tě z fitka pár let dozadu (jsme z jednoho města i fitka) a vypadala jsi kompletně jinak. Máš za sebou nádhernou proměnu a obrovský kus cesty, ale vím, že v začátcích ten progres nebyl tak rychlý. Když se na to díváš zpětně, dokážeš vyhodnotit, v čem byla tenkrát chyba, která ti bránila k lepším výsledkům?
Kdyby ta chyba byla jedna! Když jsem před nějakými 8 lety začínala, klasická posilovna byla pro slečnu málem sprosté slovo a dobrého trenéra aby člověk pohledal. Čerpala jsem z různých webů o cvičení, které ale neměly valnou kvalitu, dlouho cvičila jen nohy (samozřejmě s lehounkými váhami a spoustou opakování, aby mi nedejbože nenarostly svaly!) a stravování bylo úplně mimo.
Postupně jsem se učila vlastními přešlapy a mohla bych říct, že první dva tři roky byly ztráta času, ale určitě jich nelituju, protože bych nebyla tam, kde jsem dneska :).

4. Studuješ medicínu. Jak to děláš, že kromě tolik náročného studia máš čas ještě se věnovat i jiným aktivitám jako je fitness? A jakému medicínskému oboru se chceš v budoucnu věnovat?
Když jsem nastoupila do prváku, byla jsem tak nějak smířená, že mé drahé tři tréninky týdně půjdou stranou, protože anatomie sežere veškerý můj čas. Stal se ale pravý opak - začala jsem cvičit cca 5x za týden, jen mezi činkami jsem dokázala opravdu vypnout vyčerpaný mozek a odpočinout od učení. A to je jeden z důvodů, proč jsem cvičení neopustila do dnešních dnů. Hodinu denně si najde každý, i když ta moje je občas v šest ráno nebo o pauze na oběd. Ale v dlouhodobém horizontu jsem efektivnější a jednoduše mám veselejší svět :). Člověk se jen musí naučit dobře plánovat. A nebýt lenoch :P.

Po škole bych se chtěla věnovat psychiatrii. Lidský mozek mě nepřestane fascinovat, kromě toho mě moc baví práce s lidmi. Je to zajímavý, rychle se rozvíjející obor, který otvírá lékaři velký potenciál pacientovi pomoct. A řekla bych, že po operačním sále se mi stýskat nebude :).

5. Jaké aktivity z oblasti fitness máš vyzkoušené? Vím, že za sebou máš i nějaké soutěže. Prozraď nám, co tě vedlo k tomu, že ses vrhla i do závodění? A co za zkušenosti a pocity ti to dalo?
Závodění jsem viděla jako velkou výzvu - chtěla jsem jsem dokázat sama sobě, a tak trochu i ostatním, že student medicíny nemusí žít jen školou a nekonečným učením. Vyhlídla jsem si kondiční soutěže 2014 v bikini fitness a byl to vyloženě hec, říkala jsem si "jednou a dost". Příprava byla náročná a i když jsem byla spokojená s tím, jak jsem ty tři měsíce dřela, věděla jsem, že mám na víc.
Na jaře 2015 jsem startovala na mistrovských soutěžích juniorek, tentokrát už ale mezi bodyfitnesskami - v kategorii, která mé konstituci i povaze sedla víc. Stříbro z Mistrovství Moravy a brambora z MČR byly pecka, a tak jsem si to o rok později ještě zopakovala - s podobným umístěním, daleko lepší formou, spokojená se svým výkonem a taky rozhodnutá, že blyštivých plavek a pózování na pódiu už bylo dost :).
Od té doby jsem si střihla strongmanské závody, jednu vcelku úspěšnou sezónu zakončenou MČR v RAW silovém trojboji a s přestávkami se druhým rokem věnuju crossfitu. Víc než sport orientovaný na vzhled mě začal bavit výkon, nové výzvy, všestrannost, bolest a čas strávený na společných tréninzích s kamarády.
Bodyfitness byla úžasná zkušenost, naučilo mě veliké disciplíně. Zároveň je to ale vrcholový sport, který si moc nerozumí se zdravým životním stylem, který se snažím propagovat. Příprava na závody taky sebere neuvěřitelné množství času a hlavně energie, kterou teď chci napřít jinam.


6. Jakým způsobem se momentálně stravuješ? Sleduji tě na sociálních sítích, a vím, že v žádném případě nehladovíš a k postavě, kterou máš dnes, ses projedla. J Jsi živým důkazem, že to jde. Přibliž čtenářkám svůj jídelníček.
Snažím se jíst pestře, zdravě a jednoduše všeho s mírou. V našem párovém nákupním košíku (nebo spíš velkém vozíku :D) každý týden nechybí kuřecí, hovězí, vajíčka, hromada zeleniny, vločky, absurdní počet vaniček tvarohů... a čokoláda! Část kapesného pojmou výdaje za ořechová másla, ale zase to neutratíme za pivo :D.
Nevyhýbám se žádné skupině potravin, jím jednoduše úplně všechno, ale s rozumem :). Velmi orientačně sleduju množství přijatých sacharidů, bílkovin a tuků a pokud by se váha začala nějak výrazně hýbat jedním nebo druhým směrem, prostě bych jen zpřesnila počítání a upravila porce. Suplementy mě moc neba, když teda nepočítám protein, který pravidelně mikrovlnkuju s vločkami jako rychlou svačinu. Kromě toho kreatin a omega 3 a to mi stačí a posledních pár let stačilo :).

7. Jaké tréninky preferuješ? Kolikrát do týdne trénuješ? Věnuješ se i kardiu nebo preferuješ silový trénink?
V současné době jsem zakotvila v crossfitovém gymu - kombinace těžké činky, základních cviků, gymnastiky a vzpírání mě baví hodně. Součástí tréninku je i kardio složka, ale do nějakých 40min lážo plážo na rotopedu má daleko, spíš občas málem vyplivnem plíce :D.
Obzvlášť s přicházejícím jarem si ale párkrát v týdnu užívám ranní odpočinkové klusání v parku. Nevnímám to ale jako nějaké "kardio na lačno" - spíš je to čas, který mám sama pro sebe a dělá mi to moc dobře. A taky je to zdravý! :)

8. Cvičíš i s přítelem, když jste se poznali, oba jste cvičili nebo jeden druhého „nakazil“? A co říká na to, že se nebojíš cvičit jako kluk?
Nakazil tak trochu on mě. Začali jsme spolu v posilovně, jednu dobu jsme pak oba hodně běhali a teď je pro nás crossfit jeden ze způsobů, jak trávit kvalitní společný čas, kterého s plnými diáři tolik nemáme.
Naštěstí pořád zvedá a bude zvedat o dost víc než já, takže to je v pořádku :D. Holky, co na sobě makají, se mu líbí a nikdy neměl ani nejmenší problém s tím, jak cvičím - hlavní pro něj vždycky bylo, jestli mě to baví a jsem šťastná :).


8. Moc děkuji za rozhovor a držím palce do budoucna. Prozraď  nám ještě kde tě můžeme na sociálních sítích sledovat?
Třeba na našem blogu czechfitnesscouple.com nebo mém instagramu @iamzuz1.
Já moc díky, Dani. Přijde mi neuvěřitelné, odkud kam jsme se obě posunuly za tu dobu, co se známe :). Tak ať se dál daří.

Žádné komentáře:

Okomentovat