neděle 8. října 2017

Závodní příprava v praxi - Liz Richardson

Závodní příprava v praxi - Liz Richardson

Poprvé jako IFBB Elite Pro 3.místo
EVLS Prague winner
Konečně jsem se dostala z těhotenských nevolností a opět mám chuť psát a připravovat pro Vás nové články. Tentokrát bych se s Vámi ráda podělila o to jak probíhala příprava Liz Richardson pod mým vedením na EVLS Prague Showdown 2017, kde následně v kategorii žen do 169cm zvítězila a v kategorii masters skončila na 2. místě. Na základě tohoto úspěchu dostala možnost stát se jako první angličanka  novou profesionální závodnicí v IFBB Elite Pro. Tuto možnost využila a na svém první profi závodě IFBB Nordic Pro 2017, který probíhal tento víkend si domů odnesla 3. místo a svou první finanční odměnu.

Začátek spolupráce 66kg
Off season:

S Liz jsem začala pracovat v červnu 2017. Rozhodla se, že potřebuje změnu a chtěla se posunout dál. Dohodli jsme se, že je třeba zapracovat hlavně na siluetě, a zadních partiích nohou, které jsou v bikini fitness velmi důležité. Ještě měsíc jsem chtěla Liz nechat odpočívat v off season a zároveň tento čas využít k práci na nedostatcích. Protože Liz aktivně závodí již třetím rokem věděla jsem, že její tělo bude velmi unavené a nemuselo by reagovat dobře, protože byla zvyklá i v offseason na nízkosacharidové diety.  
Její obvyklí příjem v offseason byl:
konec off season - začátek diety, 70kg
Sacharidy 140g Tuky 35g Bílkoviny 190g  za den kcal 1650
Tréninky 5x týdně (ramena, zadek, hasmtringy) + 30 minut kardio
Já jsem se rozhodla tuky a sacharidy zvednou a bílkoviny naopak snížit, takže první měsíc vypadaly makra takto:
S: 200 B: 135 a T: 60g  kcal něco okolo 1900 kcal – zařadila jsem všechny druhy masa, mléčné výrobky, těstoviny, brambory, rýži, avokádo, ořechy, olivový olej.
V tréninku jsem naprosto změnila, zakázala jsem Liz kardio , split jsem rozdělila 2+1 (2 dne trénink a 1 den volno) a do tréninku jsem zařadila všechny svalové partie a důraz byl kladen na zadní pozu.

Začátek diety: 


Na konci off season Liz vážila kvalitních 70kg. 13 týdnů před Evls Prague jsme začali pomalu dietu. Změnila jsem tréninkový plán:
-Kardio 30 minut v mírném tempu a split formou 3+1 (3 dny tréninky 1 den volno)
- Sacharidy: 150g Tuky: 30g Protein: 110g z potravin to bylo libové maso, avokádo, olivový olej, rýže, brambory, pohanka, vločky, ořechy,
10 týdnů do závodů se Liz váha zastavila na 67kg. Rozhodla jsem se místo ubírání jídla přidat 45 minut kardia v mírném tempu ráno. Váha se malinko pohla dolů a tělo začalo vypadat kvalitněji, ale věděla jsem, že budeme muset přitlači. Chtěla předejít tomu, že bychom nestíhali formu a na závěr bychom museli spěchat a tlačit poslední 4 týdny na nulách. Rozhodla jsem se začít sacharidy cyklovat.


Cyklování sacharidů:


Cyklování sacharidů jsem se rozhodla začít vysoko-sacharidovým dnem:
S: 300 T:30 B:80
A následovali vlny od 75g sacharidů za den až po 200g sacharidů denně.
Po týdnu se váha, ale stále nehýbala a já věděla, že budeme muset zkusit (ač nerada) malinko alespoň na 3 týdny přitlačit. Následovali Liziiny nejtěžší dny z přípravy, které trvaly 3 týdny, ale které nám krásně rozhýbali metabolismus:


                               Protein                                Sacharidy                            Tuky
1den                     65                                          400                                        30
2den                     80                                          200                                        30
3den                     105                                        0                                             30
4den                     105                                        0                                             30
5den                     90                                          150                                        30
6den                     90                                          100                                        30
7den                     105                                        0                                             30

Toto byl nejnižší týden, který se opakoval 2x a Liz se během něj dostala na váhu 63kg, zbývalo 5 týdnů do závodů. Protože Liz vypadala super věděla jsem, že máme vyhráno a během této doby už jsem Liz musela začít dojídat.
Trénink se měnil, ale split zůstal 3+1 a kardio 45minut ráno.

Závěrečné týdny diety:


63kg
5 týdnů do závodů a Liziina váha ukazovala 63kg a na formě bylo vidět, že graduje.
Rozhodla jsem se Liz dojídat. Její strava vypadala takto:
                Protein                                Sacharidy                            Tuky
1den                     80                                          400                                        30
2den                     90                                          250                                        30
3den                     90                                          250                                        30
4den                     100                                        150                                        30
5den                     100                                        150                                        30
6den                     100                                        100                                        30
7den                     100                                        100                                        30

Váha šla pořád pomalinku dolů a forma gradovala ze dne na den. 2 týdny do závodů Liz vážila 61,8:
                Protein                                Sacharidy                            Tuky
1den                     90                                          250                                        30
2den                     90                                          250                                        30
3den                     90                                          100                                        30
4den                     100                                        150                                        30
5den                     90                                          250                                        30
6den                     90                                          250                                        30
7den                     100                                        100                                        30

Poslední týden do závěrečného týdne:
                Protein                                Sacharidy                            Tuky
1den                     100                                        100                                        30
2den                     100                                        100                                        30
3den                     100                                        100                                        30
4den                     80                                          250                                        30
5den                     80                                          250                                        30
58kg 1 den do závodů ve Finsku.

Do závěrečného týdne před „superkompenzací“ (mám to v „“ , protože jsem přesvědčená, že bikini fitnesska pouze manipuluje s jídlem a vodou v posledním týdnu tak, aby její look na podiu byl dostatečně ženský a elegantní, takže superkompenzaci jako takovou neprovádím)Liz vstupovala s váhou 61,4 kg a na podiu byla její váha cca 59kg o týden později ve Finsku 58kg.



Snažila jsem se v článku popsat to nejdůležitější z přípravy tak, aby to bylo alespoň malinko srozumitelné. Rozhodla jsem se napsat vše přesně tak, jak bylo i se sacharidovýma nulami, ke kterým se přikláním velmi nerada a pouze tehdy, když už není zbytí. Snažím se je využívat velmi, velmi symbolicky a pouze na to nejnutnější. Jsem přesvědčená, že po odpočinku, který s Liz plánujeme, nebude muset na příští sezonu už sacharidové nuly využívat vůbec. Než jsme s Liz začala pracovat celá její 6-8 týdenní příprava se sestávala ze sacharidových 0, 150g bílkovin a 90g tuku. Jsem moc ráda, že jsme společně mohli najít citlivější a příjemnější cestu, která vedla ještě k lepšímu výsledku než kdy Liz měla. Snad si některá z Vás vezme inspiraci, pověsí sacharidové nuly na hřebík, dá tělu dostatek odpočinku a zkusí přípravu přijatelněji a zdravěji.

Příště se můžete těšit na Lizinu reversní dietu. Budu moc ráda ze všechny ohlasy, komentáře a sdílení. Jsme tady s Jull pro Vás.












 




Žádné komentáře:

Okomentovat