pátek 26. května 2017

Reverzní dieta v praxi. Díl II.


Reverzní dieta v praxi. Díl II.

 

Je po súťažnej sezóne a ja mám konečne chvíľku čas si sadnúť nad článok, na ktorý som sa tak veľmi tešila.

Reverzná diéta – alebo kašlime na termíny, proste, ako sa cítiť zdravo a šťastne aj po súťažnej príprave.
Som športovec. Telom, dušou, celým svojím ja. Robím bikiniFITNESS. V príprave – minimálne v jej závere, sa nedá vyhnúť väčšiemu „rezaniu“ stravy, pre dosiahnutie najlepšieho výsledku. Ale áno.. aj ja to robím pre to, aby som videla svoju top formu a postavila sa na pódium ukázať tú niekoľkomesačnú drinu. Je to úžasný pocit, no presvedčiť rozum o tom, že to nie je udržateľná forma do života je celkom náročné. O tom ako som fungovala po príprave – detailne vám napísala Dani. Ja vám chcem priblížiť seba – svoje pocity a prežívanie.





Dani so Zdeňkom mi navrhli ukončenie prípravy skôr, asi o dva týždne. Viete si predstaviť, čo to znamená pre športovca, ktorý veľmi chce, tak veľmi.. ale proste nevidí výsledky? Hlavou mi išlo jediné: zlyhala si, si slabá, zobuď sa, nemáš na to, ... a podobné iné hlúposti. Vedela som že keď idem 90B/30T/50S – teda skoro nič, do toho dvakrát denne trénovať som už nemala kde ubrať.. áno išli mi hlavou aj 3fázové tréningy, aj nulky, len nech to zorvem, len nech sa tam postavím! Len nech sa nevzdám, lebo budem slaboška. No... našťastie zdravý rozum zvíťazil. Dva týždne som intenzívne makala, ale aj rozmýšľala, kde chcem moje telo dotlačiť. Spracovala som to, a dodnes to rozhodnutie neľutujem.
Prvá zmena bola v tréningoch, prešla som na silové tréningy, ktoré sú pre mňa – s mojim svalovým rozvojom už pomerne tabu záležitosť, no cieľom bolo telo prestať stresovať, takže tréningy som nešla na 120%, snažila som sa ísť tak, aby som nemala veľké svalovice . Pridalo sa na jedle a viete čo? Dostavil sa pocit úľavy, odišiel stres, nátlak, ktorý som na seba kládla a ten neopísateľný pocit radosti z trénovania. Strava pozostávala najmä z ryže, mäsa, rýb, neskôr som začala pridávať ovocie, vločky, rôzne kaše, horkú čokoládu, bryndzu, žinčicu, raz za čas si doprajem aj kvalitné maslo a celozrnný chlieb a moje milované arašidové maslo.


Každý týždeň mi hmotnosť klesala, pričom sme vždy zvýšili sacharidy o 20g, takže som sa z toho kolotoča dostávala celkom rýchlo, a keď vidíte výsledky je to o to uspokojujúcejšie. Ale viete čo? Osobne si myslím, že v mojom prípade, a možno je to prípad viacerých dievčat, zohrala úlohu moja hlava. Bola som na seba príliš prísna, veľmi som chcela na seba tlačiť a to bol podľa mňa spúšťač toho, že sa výsledky proste nedostavili. To malo za následok, že po ukončení prípravy som sa zaliala ako špongia (nestalo sa mi to prvýkrát, no predtým som s tým nevedela pracovať). Áno, padla slza, keď som videla výsledok po zvýšení stravy na môj bazálny metabolizmus. Ale každodennou motiváciou, že chcem byť lepšia ako včera, pracovaním so stravou som dospela do bodu, kedy to proste neriešim a ide to samo. Stravu idem pocitovo, prímam okolo 200-250 sacharidov, okolo 100g bielkovín a cca 50-60g tuku. Nerátam, jem podľa pocitu hladu a tréningov, a obľúbené cheat meals? Doprajem si, raz za čas, nejaké jedlo, ale pri vyváženom racionálnom stravovaní ma to ani neláka. Keďže je môj celý človek v rovnováhe, na čo som hrdá, som v hlave prestala riešiť jedlo a riešim omnoho podstatnejšie a prínosnejšie veci pre mňa a moje okolie.


Čo sa týka tréningu, som asi mesiac a pol cvičila s mojím priateľom, ako jeho sparing partner. Moje telo pekne reagovalo, ale nejaké ďalšie svalové prírastky si nemôžem dovoliť, preto som sa rozhodla zasa tréning mierne pozmeniť, zamerať sa na moju slabinu, ktorou je zadok, zvyšok tela si udržím a skvalitním.
Jednotlivými prípravami som sa naučila počúvať seba, svoje telo, čo potrebuje a čo mu naopak ubližuje. Zistila som, že nie je podstatné len vyliezť na stage v top forme. Podstatné je ako to urobíš, a ako s tým naopak naložíš po ukončení tohto kolotoča. Naučila som sa nebáť sa jedla, naučila som sa mať sa rada, lebo byť fit znamená mať zdravé telo a zdravého ducha.


WithLOVE.YourJULL.

Žádné komentáře:

Okomentovat